www.svedsketanky.cz

  • •Zvětšit velikost písma•
  • •Výchozí velikost písma•
  • •Zmenšit velikost písma•

Volvo C30 Polestar Performance

Volvo zveřejnilo první informace ke své studii „poladěného“ modelu C30. Upravena je sice externě, i tak ale vypadá na slušný hothatch. O vznik tohoto modelu se zasloužila společnost Polestar Performance, která nasazuje vozy Volvo ve švédském šampionátu závodů cestovních vozů STCC.
 
O tomto víkendu začíná za účasti Volva již patnáctý ročník této soutěže, do kterého Volvo a Polestar vstupují jako vítězové ročníku předchozího. Polestar se však v závodech angažuje již pěkně dlouhou dobu, během níž nasazoval i modifikované modely Volvo 850, S40 nebo S60.

Spolupráce Polestaru a Volva se však nemá omezit pouze na závodní tratě, o čemž svědčí i představení konceptu C30 Polestar pro běžné siliční využití. Studie nese plný název Volvo C30 Polestar Performance Concept a vychází z nedávno omlazeného kompaktního modelu C30, přičemž má naznačit, jak bude vypadat výsledek práce konstrutérů a designérů ve chvíli, kdy jim ruce nebudou vázat žádné předpisy. Vůz svoji premiéru oslavil včera na autosalonu Gothenburg Motor Show a jeho tvůrci na jeho adresu poznamenali, že „stavěli na vynikajících jízdních vlastnostech sériového vozu C30 a zároveň se snažili zdůraznit jeho sepětí se závodními vozy a produkty firmy Polestar Performance“.


 

Vůz disponuje známým řadovým zážehovým pětiválcem T5 s objemem 2,5 l a přeplňováním turbodmychadlem KKK 26 s větším mezichladičem stlačovaného vzduchu. Nově vyvinuty byly písty, ojnice či vačkový hřídel sacích ventilů. Tyto modifikace se postaraly o nárůst nejvyššího výkonu z 230 koní (169 kW) na 411 koní (302 kW) a točivého momentu z 320 Nm na 510 Nm. Karoserie byla opatřena sadou aerodynamických doplňků vycházejících ze závodního provedení, podvozek dostal trvalý pohon všech kol s mezinápravvou spojkou Haldex, tlumicí a pružicí jednotky Öhlins či devatenáctipalcové ráfky BBS nazouvající pneumatiky Pirelli P Zero. Brzdová soustava Brembo disponuje kotouči o průměru 380 mm vpředu a 330 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Sportovní sedadla s čtyřbodovými bezpečnostními pásy jsou čalouněna kůží Ternsjö.

Zatím není jasné, jak daleko má tento výtvor do standardní nabídky seveřanů, ale i s trochu střídmějším výkonem by mohl být slušným pokračovatelem tradic ostrých Volv založených dnes již neexistující R řadou.

Závěrem dodejme, že díky nabytým zkušenostem Volvo Polestar pověřilo vývojem sady Performance Engine Optimization Products pro sérivé vozy. Tato série modifikací se nyní prodává na vybraných trzích a jde o jediný „tuning“ pohonné jednotky, který neporuší tovární záruku na nové auto.

 

 

 Zdroj: autorevue.cz