www.svedsketanky.cz

  • •Zvětšit velikost písma•
  • •Výchozí velikost písma•
  • •Zmenšit velikost písma•

Důvody akvizice a Saab Business Plan

Spyker věří, že prostřednictvím koupě Saabu má jedinečnou příležitost získat a přebudovat globální automobilovou značku na nezávislou, výkonově orientovanou automobilovou společnost, s vedoucím postavením na poli ochrany životního prostředí.
 
 
Spyker bezvýhradně podporuje podnikatelský záměr automobilky, který bude uskutečněn vedením Saabu. Podnikatelský plán, který vypracovalo vedení Saabu během posledních deseti měsíců, byl analyzován Spykerem, ve spolupráci s poradci z Booz & Co a KPMG Transaction Services. Podnikatelský plán byl také analyzován a je podporován poradci švédské vlády a Evropské Investiční Banky.
 

 
Na valné hromadě má Spyker Cars NV v úmyslu přijmout usnesení o změně svého názvu na Saab Spyker Automobiles NV („Saab Spyker“). Tento subjekt bude spravovat  Spyker a Saab jako dvě na sobě nezávislé společnosti, z nichž každá bude zaměřena svými modely na odlišné cílové skupiny zákazníků.

Saab bude nezávislý výrobce se třemi až čtyřmi modelovými řadami: 9-3 (sedan, hatchback, sportovní kombi, kabriolet a verze X), 9-5 (sedan, sportovní kombi a verze X) a 9-4X jak pro americký tak i evropský trh. Kromě toho bude Saab zkoumat potenciál možnosti rozšíření o čtvrtou menší modelovou řadu („9-1“). Učiní tak v příhodné době, pokud bude i nadále pokračovat pozitivní vývoj tohoto segmentu.

Produktové portfolio Saabu bude zcela obnoveno, počínaje zahájením prodeje nové 9-5 počátkem léta, přes novou 9-4X počátkem roku 2011 až po zcela „nový Saab“ 9-3 v roce 2012.

  • Saab bude i nadále nastavovat své produkty proti ostatním značkám, jako jsou Audi (A4/A6) a BMW (řada 3/5), coby prémiová značka se silnou a jedinečnou tradicí.
  • Technické vývojové centrum Saabu v Trollhättanu má schopnost vyvinou zcela nový vůz, a bude tak činit i nadále. V oblastech jako je bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, jízdní vlastnosti, praktičnost, turbo technologie a několika dalších patří značka Saab mezi nejúspěšnější v oboru.
  • Výrobní závod v Trollhättanu patří mezi nejefektivnější závody střední velikosti v Evropě. Výrobní i prodejní objemy jsou nastaveny na úroveň, která byla před vypuknutím krize, tzn. 100.000 až 125.000 vozidel, včetně modelu 9-4X vyráběného v Mexiku.
Saab Spyker věří, že její dvě značky, obě hluboce zakořeněné v letecké i automobilové historii, budou těžit ze sdílení určitých aktiv a technologických služeb.

Jako příklady mohou sloužit, ale nejsou na ně pouze omezeny:
  • Rozsáhlá celosvětová dealerská síť Saabu čítající 1.100 zástupců
  • Rozsáhlé technické know-how a inovativní technologie Saabu
  • Sdílení činností v oblasti marketingu a prodeje – jako například merchandising, promotion & sponzorské aktivity, atp.

V budoucnu budou schopny obě značky sdílet některé díly a komponenty a očekávají, že získají přístup k dodavatelům a partnerům, kteří dnes pro Spyker nebo Saab nejsou dosažitelní.
 
Zdroj: saabcars.cz