www.svedsketanky.cz

  • •Zvětšit velikost písma•
  • •Výchozí velikost písma•
  • •Zmenšit velikost písma•

Seriál o historii saabů - Díl 1.

•PDF•

Uživatel SobikSaabik, se rozhodl psát, vcelku pěkný seriál o historii a vzniku značky SAAB. Toto zajímavé čtení bude publikovat každý týden nový díl, až do moderní éry této, naší, oblíbené značky. Takže se máme na co těšit. Viz článek.

 

 

 

Chtěl bych vám zde představit nový seriál o historii našich milovaných vozů Saab



Jak to všechno začalo aneb UrSaaben


Šestnáctičlenný kolektiv techniků nově založené automobilky předložil základní koncepci prvního vozu 5. února 1946. Navrhli malý vůz s příčně uloženým dvoutaktním dvouválcem, třístupňovým fofršpajzem, pohonem předních kol a s moderní aerodinamickou samonosnou karoserií. Jeho podvozek s nezávislým zavěšením všech kol byl odpérován příčně uloženými torsními tyčemi. Vedení firmy navržený koncept schválilo a první malý Saab dostal projektové a později i typové označení číslo 92.

 

 

 

 

 

První prototypy


První maketu karoserie připravil Sason začátkem dubna 1947 a vývojová dílna postavila první prototyp číslo 92-001 ( SPZ E 14783 ) do konce května.

První prototyp byl vybaven motorem dvoutaktním motorem DKW -Maisterklasse. A další prototypy 92-002, 92-003 a 92-004 byly už vybaveny vlastní Saabí pohonnou jednotkou, prototypy najeli více než půl-milionu kilometrů a samotné motory naběhaly další stovky hodin na motorových brzdách. Postupně se musela upravit také řada sice hezkých, ale nepraktických aerodinamických detailů na karoserii.V první polovině roku 1949 byla postavená nultá serie 24 vozů z dílů, které byly vyrobeny při ověřování karosářských linek.

 

 

 

 


 

 

Seriová výroba byla v první polovině roku 1950. Pokračování příště ;-)


Napsal: SobikSaabik

Fotografie: Archiv autora

•Aktualizováno ••Neděle•, 09 •Květen• 2010 18:46••