Tak vidím, že se tu docela živě diskutuje, nicméně si myslím, že zbytečně. Jedno je jasný, je každýho věc kolik, kde a jak tankuje... nějaký testy nafty jsou krásná věc, ale papír snese všechno. Ono stačí, aby pisálek dostal poukaz na odběr pár stovek litrů od distributora a hned je o "objektivní" článek postarané. A že se to tak děje, to mi říkal kamoš, který je uznávaným motoristickým novinářem a fotografem.
Ale k věci: pokud je v nádrži cca 8 litrů, tak kurňa NESMÍ dojít k odlití nafty a tím k tomu, co se stalo mě. To se stávalo nám na závodech se Škodou 100, kde se třeba ve vracáku odlily závodní Webery a auto se zakuckalo, ale to bysme potom museli mít všichni strach, že jakmile se rozsvítí kontrolka, tak můžem kdekoliv a kdykoliv zůstat stát.
To je nesmysl. Cestou z Belgie jsem měl už dojezd --- km (takže v podstatě jen páry
) dojel jsem na benzinku, nabral naftu a jelo to dál. Uznávám, byl to adrenalin, ale v pohodě.
Vždy tankuju do plné, ale vždy je to taky tak, že je dojezd cca 40 km a nikdy se mi podobná věc nestala. Jsem přesvědčený, že to bylo špatnou naftou (voda?). Na to, aby se v nádrži vysrážela voda nebyl čas, v pátek jsem nabral cestou do Sokolova plnou, v sobotu ještě trochu pojezdil a v neděli jsem jel domů. Možná kdyby to auto týden stálo s troškou v nádrži, ale ne za den a půl!!!
Koupil jsem dneska VIF, tak to tam zítra při tankování šupnu, ale protože mám zdarma odtahovku
, jsem ochotný podstoupit ještě jednou nebo dvakrát to, že budu brát naftu, až bude svítit dojezd 40 km a klidně se vsadím, že se to už nestane.
Nebo mi chcete říct, že jste nikdo nejezdili tak, že jste měli třeba dojezd jen 60 km (což je cca 4 - 5 litrů) a taky to umřelo...