Právě je ned 24. zář 2017 13:16:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 13:14:34 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. bře 2010 14:37:50
Příspěvky: 58
Auto: Saab 9000CC Turbo'88 B202L aut
Bydliště: Přelouč /Pha-Bubeneč
...podvacáté. Saabinfo.net a toto nejsou jediná fóra, které jsem v posledních dnech prošel kvůli otázce vyndání katu. Jak jsem již psal před dávnem, je mi líto měnit komplet výfuk od turba (sehnal jsem i novou downpipe s vlnovcem) a katalyzátor přitom nechat původní (aktuálně najeto 323 tis.km), byť se tváří, že ještě něco málo najede, a pak splakat nad "výdělkem", když se jednoho pěkného dne rozpadne a zaneřádí oba zánovní tlumiče. Na výběr mám poměrně hodně variant řešení a je na vašich zkušenostech a zdravých úsudcích sem napsat, které považujete za optimální. Vezmu to od nejlevnějšího po nejdražší:

1. nechat stávající kat (a mít zbytečně přicpané potrubí)
2. sehnat kat mladšího data výroby a doufat, že je v lepším a propustnějším stavu než ten můj (Arambulovo vrakoviště by možná vědělo )
3. kat nahradit příslušnou trubkou s přírubami (dodává Roman Šolc i Pavel Kučera)
4. kat nahradit tlumičem, pasujícím na starší modely bez katu (tzv.tichá varianta)
5. navaření univerzálu (životnost vs. cena?, navíc zbydou konce původního katu, které během pár let budu řešit znovu)
6. pořídit aftermarket kat (nejlevnější jsem našel Walker nebo Rosi/Klarius v ceně kolem 7 tisíc )

Na závěr dodám, že potrubí má (zřejmě originální) průměr 2,25 palce a známého mám jen na STK, ale ne na ME...

_________________
Nemám rád špatné autoservisy!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: pát 13. srp 2010 19:14:23 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: úte 07. dub 2009 15:38:34
Příspěvky: 3013
Auto: Volvo 765,B230FT 184kW
Bydliště: Lichnov okr.NJ
Zapoměl jsi na možnost tzv sportovního katalyzátoru.

_________________
Švédské tanky
Volvo 244 Turbo
Volvo 965 r.v.1991 B230FT AW71 USA verze
Volvo S90 Royal r.v.1997 150kW
Volvo S80 T6
Volvo XC90 V8
Volvo V70III D5
tel. 775/148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 10:01:29 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. bře 2010 14:37:50
Příspěvky: 58
Auto: Saab 9000CC Turbo'88 B202L aut
Bydliště: Přelouč /Pha-Bubeneč
Pravda, toť taky alternativa, ale mám za to, že kvalitní sportovní katy vyjdou i s prací ještě dráž než "originál" aftermarket... čekal jsem teda, že se tady strhne diskuse o tom, jak to kdo má, jak to funguje, co změna rozložneí toč. momentu, spotřeba, emise, hlučnost... :help:

_________________
Nemám rád špatné autoservisy!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: pon 16. srp 2010 10:18:07 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: úte 07. dub 2009 15:38:34
Příspěvky: 3013
Auto: Volvo 765,B230FT 184kW
Bydliště: Lichnov okr.NJ
Mr.Dan píše:
Pravda, toť taky alternativa, ale mám za to, že kvalitní sportovní katy vyjdou i s prací ještě dráž než "originál" aftermarket... čekal jsem teda, že se tady strhne diskuse o tom, jak to kdo má, jak to funguje, co změna rozložneí toč. momentu, spotřeba, emise, hlučnost... :help:

Já na svém autě nahradil kat trubkou.

_________________
Švédské tanky
Volvo 244 Turbo
Volvo 965 r.v.1991 B230FT AW71 USA verze
Volvo S90 Royal r.v.1997 150kW
Volvo S80 T6
Volvo XC90 V8
Volvo V70III D5
tel. 775/148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: úte 17. srp 2010 9:41:57 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. bře 2010 14:37:50
Příspěvky: 58
Auto: Saab 9000CC Turbo'88 B202L aut
Bydliště: Přelouč /Pha-Bubeneč
Děkuji, Martine, za zcela jasnou a výmluvnou odpověď. Přihodím jsem, co jsem psal i na "konkurenčním" saabinfu: Musím zde napsat, že to bylo zrovna včera, kdy mně čtyři různí lidé zcela nezávisle na sobě doporučili náhradu trubkou a nikdo jiný nic jiného. Přiznám se ale, že mě ještě trochu láká ten tlumič, vyjde finančně skoro nastejno a bude zřejmě o dost tišší, navíc tím, že vytvoří aspoň nějaký protitlak, trochu nasimuluje kat, a tak přechod od něj k náhradě nebude tak "strmý" (tak si to říkám já). Navíc se na tyto motory montoval, takže je s nimi spárovaný. Na druhou stranu se nejčastěji dá sehnat od Bosalu, kterému vůbec nevěřím.

_________________
Nemám rád špatné autoservisy!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: úte 17. srp 2010 11:53:03 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: úte 07. dub 2009 15:38:34
Příspěvky: 3013
Auto: Volvo 765,B230FT 184kW
Bydliště: Lichnov okr.NJ
Mr.Dan píše:
Děkuji, Martine, za zcela jasnou a výmluvnou odpověď. Přihodím jsem, co jsem psal i na "konkurenčním" saabinfu: Musím zde napsat, že to bylo zrovna včera, kdy mně čtyři různí lidé zcela nezávisle na sobě doporučili náhradu trubkou a nikdo jiný nic jiného. Přiznám se ale, že mě ještě trochu láká ten tlumič, vyjde finančně skoro nastejno a bude zřejmě o dost tišší, navíc tím, že vytvoří aspoň nějaký protitlak, trochu nasimuluje kat, a tak přechod od něj k náhradě nebude tak "strmý" (tak si to říkám já). Navíc se na tyto motory montoval, takže je s nimi spárovaný. Na druhou stranu se nejčastěji dá sehnat od Bosalu, kterému vůbec nevěřím.
Auto bez katu s trubkou pojede daleko lépe a bude i méně žrát. ;)

_________________
Švédské tanky
Volvo 244 Turbo
Volvo 965 r.v.1991 B230FT AW71 USA verze
Volvo S90 Royal r.v.1997 150kW
Volvo S80 T6
Volvo XC90 V8
Volvo V70III D5
tel. 775/148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: stř 18. srp 2010 11:00:13 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. bře 2010 14:37:50
Příspěvky: 58
Auto: Saab 9000CC Turbo'88 B202L aut
Bydliště: Přelouč /Pha-Bubeneč
martinopel píše:
Auto bez katu s trubkou pojede daleko lépe a bude i méně žrát. ;)

Díky, Martine, přesně to jsem chtěl slyšet! 8-)

_________________
Nemám rád špatné autoservisy!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: ned 15. kvě 2011 14:25:49 
Offline
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. úno 2010 17:08:37
Příspěvky: 29
Auto: Volvo S60 B5244T3
Bydliště: Bílina / Praha
a to platí i pro atmosfericky plněný motory? Na mojí Astře to bylo přesně na opak. Nejela nijak extra líp, zato se pěkně rozežrala.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: ned 15. kvě 2011 15:35:22 
ja by som tam dal ten rezonator-tlmic ked uz kasles na zivotne prostredie


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: pon 25. čer 2012 14:46:12 
Offline
Uživatel
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. čer 2011 20:31:47
Příspěvky: 390
Bydliště: Zlín
Auto: Volvo V960 3.0
Bydliště: Zlín
Peťo píše:
ja by som tam dal ten rezonator-tlmic ked uz kasles na zivotne prostredie


Pokud odstranění katalyzátoru způsobí snížení spotřeby, pak si nejsem výše uvedeným tvrzením jistý...

_________________
Vozy:
VOLVO V960 3.0 24V rv1995, automat

Krédo:
Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. J.Werich


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: pon 25. čer 2012 17:44:00 
Offline
Pravidelný Návštěvník
Pravidelný Návštěvník

Registrován: čtv 08. zář 2011 7:12:20
Příspěvky: 83
Auto: 945 B230FT; 745 D24; V40 2,0i
Bydliště: Plzeň
Archeolóóóg... :-)

Je rozdíl nízká spotřeba/nízký emise a nejde to vždy spolu, ani u benzínu (názor na DPF už sem někde psal).
Motory jsou schopný běžet na poměrně chudou směs (nejen přímej vstřik), kdy je opravdu spotřeba jinde, ale emise NOx lítaji k nebesum, takže se to řeší bohatší směsí než je nutno, aby katl běhal správně a měl vůbec šanci NOxy redukovat. Totéž malý katly u aut, který maji skvělý emise podle předepsanejch cyklů, jsou zase v případně honění motoru dochlazovaný vysokym obsahem benzinu ve výfukovejch plynech, takže sice to má papírový emise super, ale reálný a spotřeba je uplně jinde. :blee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Katalyzátor - co s ním?
PříspěvekNapsal: úte 26. čer 2012 13:57:47 
Offline
Pravidelný Návštěvník
Pravidelný Návštěvník
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. dub 2010 10:18:38
Příspěvky: 114
Auto: S60 2.4
Bydliště: Zlínský kraj
Já bych asi volil mezi 3 a 4 variantou. A jelikož mám radši ticho, tak bych volil asi tu tichou variantu :papez:
Ale myslím, že ti tu jen potvrdíme to, co si stejně sám myslíš... a pokud je to tak, tak už v podstatě není co řešit :twisted:

_________________
Bylo: Saab NG 900SE 2.0i 96kw MY 97
Saab NG 900S Coupé 2.3i 110kw MY 97
Je: Volvo S60 2.4 103kw MY 01


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz

TOPlist