Právě je úte 26. zář 2017 13:45:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


V této sekci jsou Fotonávody na různé opravy a úpravy, přidejte i Vy Váš vlastní návod. Podmínka je aby byl přehledný a srozumitelný. Pokud Vám je něco nejasné, neváhejte a ptejte se v tématech jedlotivých návodů. Poradíme!

1. Nezakládejte FLAME.
2. Mějte pochopení s laiky.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna palivového filtru 2.0D D4204T S40II / V50 / C30
PříspěvekNapsal: pon 01. úno 2010 17:15:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. kvě 2009 18:54:31
Příspěvky: 2495
Auto: V50 2.0D
Bydliště: Brno
Palivový filtr se dle servisního intervalu Volvo mění po 60 000km , ale rozhodně bych ho měnil dříve , nejpozději po 30 000km ! Je to papírová vložka , u origo Volvo filtru jsou záslepky , které lze použít na ucpání palivových hadiček .

Obrázek


Sundejte plastový kryt motoru . Palivový filtr se nachází tady :


Obrázek

Odpojte konektor vyhřívaní filtru 1 , odpojte hadičky 2 a 3 , jsou na rychlospojkách , stačí zmačknout bíle pojistky a zatáhnout :arrow: Lze je zaslepit záslepkama co byly u filtru , doporučuji udělat co nejrychleji , hlavně na hadičce jdoucí od nádrže 3 .

Obrázek

Odšroubujte přírubu , drží na třech šroubech , ořech č. ? :

Obrázek

Odšroubujte proti směru hodinových ručiček plastový kryt pal.filtru , ořech č. ? Vyměnte vložku a těsnění .

Pozn : před vyndávaní filtru si kolem dokola a pod filtr dejte hodně hader , z důvodu , aby se Vám nafta nedostala třeba do alternátoru , který je skoro pod filtrem .
A doporučuji spodek tělesa filtru vyčistit od případných nečistot , usazenin .

Našroubujte zpět plastový kryt pal.filtru ve směru hodinových ručiček , až na puvodní místo .


Přílohy:
Výměna palivového filtru 2.0d.pdf [350.72 KiB]
593 krát

_________________
Volvo V50 2.0D 100kw , r.v.2005 , manual Q6

Fotogalerie

Bůh stvořil letecké mechaniky , aby i piloti mohli mít své hrdiny
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Odvzušnění alá Volvo
PříspěvekNapsal: pon 01. úno 2010 18:00:23 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. kvě 2009 18:54:31
Příspěvky: 2495
Auto: V50 2.0D
Bydliště: Brno
Odvzušnění palivové soustavy po výměně palivového filtru

2.0D nemá v nádrži elektrické podávací čerpadlo , má sací čerpadlo , které je součásti čerpadla motoru .

Podle servisního manuálu se toto provádí pomocí nasávacího balonku , který by měli mít v každém autorizovaném servise Volvo .


Obrázek

Balonek nasadíte mezi hadici z nádrže a palivový filtr , šipka musí směřovat k palivovému filtru . Odpojte na čerpadlu motoru palivovou hadici , strčte ji do nějaké nádoby , začněte mačkat balonek , až začne z pal.hadičky proudit nafta bez bublinek nasaďte jí zpět na čerpadlo mot. Mačkejte dál balonek dokud není tvrdej .

Obrázek Obrázek

Nastartujte motor , max doba točení startérem je 10sec , pak 30sec vyčkat do dalšího startovaní . Pokuď motor po několika pokusech nechytne nebo po nastartování vzápětí chcípne , opakujte znova odvzdušnění . Pokuď motor chytne , nechte jej zahřát na provozní teplotu , poté motor vypněte , odpojte balonek a nasaďte zpět palivovou hadici .

Jelikož každý z nás nemá tento přípravek doma , i některé servisy jej nemají , tak jsem setkal s tím , že se do nádrže fouká pod malým tlakem vzduch z kompresoru , postup stejný jak výše . A doporučuji při tomto způsob mít plnou nádrž , ať je to rychlejší .



Mě se povedlo odvzdušnění jinak :
.. před nasazením palivového filtru zpět , jsem místo pro filtr zalil naftou , uzavřel , přes otvory stříkačkou pořádně zaplnil filtr naftou . Po celou dobu jsem měl pal.hadičky zaslepené záslepkami jež byly u filtru . Poté jsem rychle hadičky napojil zpět , první 2 , ještě se pokusil něco málo stříknout , pak rychle 3 , a nastartoval . Motor si vesele chrochtal aniž by chcipl , přiznám se do teď nechápu jak se mi to povedlo :nevim:

Nově :: No a nebo si jde vyrobit pumpičku po "domácky" , sehnal jsem z vrakče palivovu rychlospojku , koupil pumpičku a vše skvěle funguje ;)
Obrázek


Přílohy:
Výměna palivového filtru.pdf [350.72 KiB]
452 krát

_________________
Volvo V50 2.0D 100kw , r.v.2005 , manual Q6

Fotogalerie

Bůh stvořil letecké mechaniky , aby i piloti mohli mít své hrdiny
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S40II/V50 2.0D D4204T : výměna palivového filtru
PříspěvekNapsal: sob 29. led 2011 15:22:58 
Offline
Pravidelný Návštěvník
Pravidelný Návštěvník

Registrován: úte 26. led 2010 18:24:13
Příspěvky: 55
Bydliště: IRL
Auto: V50 2.0 D SE Premium
Bydliště: wicklow, IRL
no tak navod je viac nez skvely!

_________________
Ribezľa Gustafsson V50 2.0D SE Premium, turbo vzduchom chladený
(alt. Summum)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna palivového filtru 2.0D D4204T S40II / V50 / C30
PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 22:30:49 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: stř 23. črc 2014 23:38:02
Příspěvky: 6
Auto: V50 2,0d
Bydliště: Náchod
tohle jsem tu našel, návod je dobrej, já jen že jsem v nejaký diskuzi četl že když se to celý zavzdušní, tak to tak jednoduchý není, ale asi nebudem malovat čerta na zed, dík.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna palivového filtru 2.0D D4204T S40II / V50 / C30
PříspěvekNapsal: pát 25. črc 2014 8:29:21 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. kvě 2009 18:54:31
Příspěvky: 2495
Auto: V50 2.0D
Bydliště: Brno
myslíš jako že i čerpadlo bude prazdný ?
tak ještě odpojiš hadičku na čerpadle , až tam poteče , tak ji tam daš zpatky , co ještě natlačiš tak natlačiš , ta mini chvilka bz paliva tomu nic neudělá ;)

_________________
Volvo V50 2.0D 100kw , r.v.2005 , manual Q6

Fotogalerie

Bůh stvořil letecké mechaniky , aby i piloti mohli mít své hrdiny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna palivového filtru 2.0D D4204T S40II / V50 / C30
PříspěvekNapsal: čtv 07. srp 2014 8:50:18 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: stř 23. črc 2014 23:38:02
Příspěvky: 6
Auto: V50 2,0d
Bydliště: Náchod
no nakonec mi pomohlo povolit výstupní trubku s čerpadla co vede na rapmu. dostal jsem ještě tip, že nekdy zalehne elmag ventil na čerpadle a že stačí ho procvakat 12V, případně trochu poklepat. odpojili jsme přívod do naft. filtru a tam jsme strčili plast. lahev s trubičkou (třeba divinol v tom prodává oej do převodovek pro lepší plnění), no v té lahvi nafta, jeden startoval, druhej mačkal lahev a najednou bylo videt jak v hadicích leti nafta do čerpadla a to povolenou trubkou ven, hned jsme utáhli trubku a čaplo to. kdyby to pak nešlo, tak ještě povolit trubky od vstriku a nechat odfouknout vzduch z trubek a pak už by to mělo klapnout.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz

TOPlist