www.svedsketanky.cz http://svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
ztráta výkonu V50 2,0D http://svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=37&t=586 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | siki [ úte 05. led 2010 12:55:22 ] |
Předmět příspěvku: | ztráta výkonu V50 2,0D |
zdravím, už zhruba 2 měsíce řeším problém a jezdím od značkového servisu až po ostřílené servismany a .... nikdo si neví rady : problémem je, že auto po klasickém rozjetí se chová zcela normálně až do doby, kdy zastavím (třebas na křižovatce, přechodu pro chodce...) a motor běží na volnoběh. V tu chvíli po uvedení auta do pohybu je auto absolutně bez výkonu. Jakoby nefungovalo turbo. Jakmile ale zastavím, vypnu zapalování a znovu nastartuju je vše zase v pořádku... (jde to i za jízdy kdy vypnu a zapnu zapalování ... ) a teď co jsem vše už absolvoval: 1. VOLVO servis - dle diagnostiky slabý plnící tlak turba ... vyměnili ovládací ventil turba, palivový a vzduchový filtr. 2. repase turba ve Special turbo Prušánky ... turbo v naprostém pořádku 3. čistění EGR ventilu 4. výměna sání vzduchu 5. kontrola všech tlakových hadic a spojů k turbu a od turba - provedeny tlakové zkoušky (kvůli úniku vzduchu) teď mě chtějí poslat ještě na repase vysokotlakého čerpadla což si osobně myslím, že je zbytečné protože závada není stála (jen když zastavím) a dál ve Volvu se domnívaj, že by to mohl být posilovač brzd ?? to možná u benzínu ale u diseslu ???, kde je pumpa !!??, nevím jak na to přišli ... ale každopádně z toho cítím docela velký ranec peněz. tak fakt nevím co dál... auto stále stagnuje.... |
Autor: | jou81 [ úte 05. led 2010 13:24:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Diagnostika nic neukazuje?? |
Autor: | siki [ úte 05. led 2010 13:52:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
diagnostika krom slabého plnícího tlaku turba nic víc neukazuje. chybu jsme vymazali za jízdy přes notebook ale jakmile jsme zastavili hnedka naskočila znovu ... ještě mě zaráží, že jakmile jede auto za studena, chyba se objeví jen sporadicky .. jakmile je motor zahřátý na provozní teplotu, chyba se objeví pokaždé ... |
Autor: | Guru [ úte 05. led 2010 14:36:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Tou stagnáciou si myslel "Limb mode"? keď to robí, vieš dostať motor do vyšších otáčok, alebo rev končí pri 2800 rpm?? 4. výměna sání vzduchu Myslíš tým váhu vzduchu? i.e. MAF sensor, alebo škrtiacu klapku? i.e. "Throttle body" ozaj, aký je to ročník? Ak by bol posilovač brzď chybný, dostal by si odkaz: "bla bla bla... zastavte bezpečne" |
Autor: | wrbics [ úte 05. led 2010 14:42:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
A který ventil ovládání turba měnili ? Jeden je na turbu , pak jsou 2 další vypadají takto : 12.JPG [ 7.23 KiB | Zobrazeno 147702 krát ] Tady je jeden , to hnědé uprostřed ventil.jpg [ 133.28 KiB | Zobrazeno 147688 krát ] Druhej je ... no zhruba pod palivovým filtrem , bouhužel nemám žádnou fotku Pak jaké máš MY ? Od MY06 je na sání přidáná klapka , pro rychlejší ohřev motoru , tak jestli Ti nezustavá otevřená ! To vypadá takto |
Autor: | Pavluňa [ úte 05. led 2010 15:18:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
btw: jen pro zajimavost se chci zeptat,zobrazi se nejaka hlaska na PP pri prechodu na nouzovy rezim motoru |
Autor: | jou81 [ úte 05. led 2010 15:19:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Můj zážitek s EGR - diagnostika v autorizáku neukázala na občasný přechod do nouzového režimu NIC. Takže prý asi naprasklý vlnovec, palivové čerpadlo a bůhví co ještě. Pak sem jel za chlapík který měl diagnostiku v PDA, ta ukázala hned chybu EGR - vyčištěno a je to OK. Pokud jsi byl na diagnostice jen v autorizovaným servisu, zkus jinou. |
Autor: | siki [ úte 05. led 2010 21:19:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
pánové předem moc děkuji za Vaše postřehy a odpovědi -takže měnili mi váhu vzduchu ... ale nic -jak zjistím jaké mám MY ?? vím, že auto je rok výroby 2004, 2.0D, 100kw, výbava momentum ... .....už jsem to zjistil .... 10-té číslo VIN je 5, takže .. MY05. -určitě máte zkušenosti s autorizovaným servisem .. , kde Vám podrobněji nic neřeknou. A zkouší nejdražší možnosti ..(výměna turba, výměna vysokotlakého čerpadla, výměna posilovače brzd )... Jen že měnili hlavní ovládací ventil turba .. cena 1.350 Kč .. -při přechodu na nouzový režim se na PP neobjeví vůbec nic, auto ikdyž mám plyn až na podlaze se horko těžko pomalu vyšplhá na cca 2800 ot... (jakmile za jízdy vypnu a zapnu zapalování ...auto vystřelí jak raketa a jede jak z praku až do dalšího zastavení ..) občas ale PP ukáže ENGINE SERVICE REQUIRED nebo něco bla bla TEMPORARY bla bla ... pak to zmizí ... |
Autor: | wrbics [ úte 05. led 2010 22:05:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Teď jsem se dostal pořádně ke studijnímu materialu . To co ti měnili , ovládací ventil turba , je to hnědé na tom obrázku u prostřed . Na turbu není ventil , ale snímač polohy , ale psal si že Ti turbo dělali , takže taky hotovo . Jak píše Dekky , tj ono ,nežto napíšu tak to sem hodií Ten druhý ovládací ventil ( kterej je uplně stejnej jak ten první ), nemužu najít na to k čemu je , protože by jsi měl mít stejný motor jako já ( MY jsi našel dobře ), tzn bez té klapky jak je na 3 obrázku . Musím se na to zítra kouknou kam ty trubičky z něho vedou , mám pocit že to vede k nějaké klapce/ventilu , asi této 1.jpg [ 63.99 KiB | Zobrazeno 147146 krát ] Pak ještě zkusit teplotní čidlo Teplotní čidlo.jpg [ 35.89 KiB | Zobrazeno 147663 krát ] a MAP MAP.jpg [ 36.84 KiB | Zobrazeno 147674 krát ] A nebo proměřit drátky ke všem těmto elektrickým nesmyslum zda není někde poškozen . |
Autor: | Dekky [ úte 05. led 2010 22:13:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
wrbics: nemala by byt elektrika komplet osetrena??? aj ked ne na hlasky na palubke tak pri diagnostike musia zistit ci je to ktore cidlo na prd. |
Autor: | wrbics [ stř 06. led 2010 7:27:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Dekky: dle selského rozumu měla , ale jak vidíš , tak tam měni postupně vše , jde vidět , že je to pokus omyl . Vyměnili váhu , ventil , kontrola turba a pořád tam je stejná chyba . Asi to PC neví , snažím se jen pomoct , taky vařím jen s vody . Ono jde taky o to jakým zpusobem je ošetřená kontrola těch čidel , jestli Ti to zahlasí až je čidlo uplně mrtvé , nebo mu stačí malá odchylka a bude hlásit( no toto je trošku dražší a auto to tak nepotřebuje ) Jou81 je tím příkladem , v autorizáku nic a v jinym to našli . A už jsem o tom taky slyšel , že to tak občas je . Autorizák nic a neautorizak jo , každý používá jiný soft . |
Autor: | siki [ stř 06. led 2010 7:31:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
to teplotní čidlo nezní špatně !... protože závada nastane až je motor zahřátý na provozní teplotu ... za studena to jezdí ikdyž zastavím dobře. |
Autor: | siki [ čtv 07. led 2010 22:07:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
ťeď mi vrtá hlavou jak může teplotní čidlo souviset se ztrátou výkonu? nejsem mechanik tak nevím ... |
Autor: | wrbics [ pát 08. led 2010 10:30:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Toto je čidlo teploty nasávaného vzduchu , podle toho se pak vše upravuje aby byla správna dávka paliva . Muže hlasit řídicí jednotce zkreslená data a ta se pak taky dle toho chová , dá malou nebo velkou dávku paliva ...... |
Autor: | siki [ sob 16. led 2010 14:54:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
tak nastal posun k horšímu... výkon už není od začátku nastartování po celou dobu jízdy .. (takže u ne jenom po zastavení,...) |
Autor: | siki [ čtv 28. led 2010 11:03:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Je pravda, že to není jen tak vyčistit turbo hadříkem a ofuknout.... proto jsem ho nechal "zrepasovat" ve Special Turbu Prušánky ... kde podle všech recenzí a zkušeností jsou hóódně velcí frajeři na tyto věcičky. Samozřejmě si to nechaj i zaplatit (vytažení turba+vyčistění, vypískování +nastavení hodnot na lavici = 6.200,-Kč), ale dle výsledného protokolu odpovídá turbo stavem novému ! včera jsem zkoušel měnit ten hlavní (hnědo-červený) ovládací ventil k turbu a stále nic ... diagnostika píše chybu číslo P 02263 což je chyba plnícího tlaku turba - ale úplně mě zaráží, že v manuálu je napsáno, že se jedná o mechanickou závadu !!?? |
Autor: | svestka [ úte 02. úno 2010 21:08:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Mě se dvakrát zase stalo, že za studena motor nešel do otáček, Po nastartování nereagoval na sešlápnutí plynu, spíš začal zdychat. Stalo se mi to poprvé, když jsem auto koupil, ještě v německu přímo u pordejce, tam se po zahřátí lepším zahřátí normálně rozjel. Jednou se mi to stalo i doma, zase když byl motor studený a tenkrát se nezbrchal. Šel pořád ve volnoběžných otáčkách. Poté co jsem motor vypnul vytáhl klíč ze spínačky a znova ho nastartoval, motor šlapal jako hodiky. Vše proběhlo be z jakéhokoliv chybového hlášení, ale v tomto případě mám podezření, že nefungoval pedálek tak jak měl. Ale nevím.. |
Autor: | martinopel [ stř 03. úno 2010 8:49:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Autor: | siki [ stř 03. úno 2010 10:15:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ztráta výkonu V50 2,0D |
Volvo V50, 2.0D, r.v.2004 - MY05, D4204T, manual 6Q tlakové zkoušky dělaly údajně v SPX car Zlín (dokonce si půjčili nějaké spešl měřáky vedle od kolegů z FORDU) ..výsledek = je třeba vyměnit posilovač brzd .. ? dále při čistění EGR ventilu nějaké zkoušky pomocí kompresoru a diagnostiky dělal i pan Křižan ze Slušovic .. výsledek = je třeba zrepasovat vysokotlaké čerpadlo .. ? Momentálně jsem odvezl auto do Svencaru Ostrava a čekám na výsledek ... Kdybych i tam vyšel naprázdno, tak se určitě ozvu. Díky za pomocnou ruku ... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |