www.svedsketanky.cz http://svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Alternator 2.0D http://svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=37&t=446 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Guru [ ned 08. lis 2009 20:22:05 ] |
Předmět příspěvku: | Alternator 2.0D |
A je to tu Idem do garaži, naštartujem auto, počujem nejaky divny duty zvuk ako hučanie ložisko, otvorim kapotu, odmontujem kryt motora a normalne dymilo "modry dym" z predneho praveho rohu. Prva myšlienka: minuly tyžden som sa zastavil vo Volve v Zvolene pre vymenu palivoveho filtra, tak som si myslel že trošku nafty rozliata a sa vyparuje. Zhasol som motor a začal otierat a čistit všetko okolo p. filtra aj zospodu a vtedy som sa skoro popalil ked som sa dotkol alternator, motor bežalo zo studena ani nie 2 minuty a už sa nedalo ani dotknut vonkajšie kovove puzdro alternatora. Znovu som naštartoval a sledoval, a o minutu sa na mna usmievali aj kontrolka baterie aj červeny vykričnik s hlaškou: Alimentazione Assistenza Urg. = nutny servis napajania/elektrik. systemu. Otazky: 1- Mohla mi rozliata nafta počas vymeny filtra poškodit alternator?? 2- Predpokladam že ešte aspon raz naštartujem, dojdem tych 90km do servisu so svietiacou kontrolkou baterie a s alternatorom ktory nenabija?? 3- Kupit dalši alternator od Volva alebo hladat inde? Aleternator ktory je tam je made in Japan Denso 12V-120A a samozrejme FoMoCo Našiel som dva druhy, oba su 120A, jeden ma OE č.:36000598 a stoji 7773 Kč, evidovany ako "LICHTMASCHINE, AUS" v ceniku N.D., a druhy uvadza VA pod čislom 8603182 a stoji 10312 Kč tiež v Ceniku N.D. "AT-LICHTMASCHINE" Vie niekto aky je rozdiel?? čo znamena AT a AUS? |
Autor: | wrbics [ ned 08. lis 2009 21:10:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
ad 1 - čistě teoreticky by mohla ad 2 - šlo by to zvládnout , u starších dieslu bych Ti řekl že 100% , ale u těch naších novějších nevím nevím 90 km je dost . Jde o to co ta baterka živý . No nesměl by si mít puštěný radio , ventilátor ,osvět palubky na minimum , prostě nic navíc , jen světla ze zákona . ad 3 - asi bych volil altík nový přímo od Volva , Lumpy už ho měnil , jestli si dobře pamatuju tak stal nějak od 7000 - 8000 kč . Nebo můžeš zkusit s AutoKelly , , vzít ho na Martinopelovu slevu 20 % |
Autor: | karelvolvo [ ned 08. lis 2009 21:23:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
no moc bych s tím nejel ale je divný když odejde altik tak nedává proud a tím pádem je studený takže bych spíš viděl problém možná v baterce. Chtělo by to nějakého autoelektrikáře |
Autor: | martinopel [ ned 08. lis 2009 21:34:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
A odkud jsi ogare??? |
Autor: | Guru [ ned 08. lis 2009 22:11:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
ogare ešte tento mesiac bude v Leviciach /Levice/. Prečo? karelvolvo: Dobry postreh, ako to zistit? kde zoženiem elektrikara teraz, ja tu nikoho nepoznam skoro... wrbics: link nejde, hoci som hladal na autokelly ale alternatory som nenašiel, daj mi prosim ta "Kód Auto Kelly" na diel priamo a ja ho dam na stranke do vyhladavania. A prečo mam 120A a nie 150A??? v katologu SKANDIX; 120A alternatory su určene pre ine motory, pre 2.0D D4204T je uvedeny 150A alternator. |
Autor: | martinopel [ ned 08. lis 2009 22:13:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Autor: | wrbics [ ned 08. lis 2009 22:14:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Guru : mě funguje , zkus toto : , kod : AX 1147 karelvolvo : no když nedáva tak se nehřeje to je pravda . Ale , když píše že ložisko hučí , tak může být v pr*** a to se pak hřeje vše |
Autor: | karelvolvo [ ned 08. lis 2009 22:22:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
bylo by potřeba měřákem změřit kolik to dává voltů a nebo by mohlo být v háji ložisko a proto se z toho tak kouřilo hlavně dej bacha ať ti to nezhoří nebo se nespálí řemen a když pojedeš nesviť nebo jen obriskama |
Autor: | Dekky [ ned 08. lis 2009 22:41:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
asi by som s tam nejel, ked sa to tak hreje,aby si nezalozil ohen. v prvom rade premerat. mozno dava vela alebo je to iba mechanicka chyba a pridrelo sa lozisko. alebo uplne rozpadlo a to s tym radsej nejazdit. pozri ci ti nedrhne uz rotor o stator, moze to byt dost nebezpecne. skus to dat zreparovat,mozno to pojde. teda chcem povedat,ze zvaz vsetky moznosti,kym kupis novy alternator za 10 litrov. |
Autor: | Guru [ ned 08. lis 2009 22:52:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
wrbics, naozaj Starline nemusim... zle skusenosti, a cenovy rozdiel nie je az tak velky medzi Starline a Bosch. Inak, sa mi nezdalo ze by dym isiel z loziska, skor z vnutra alternatora, a teply bol puzdro a cele telo. Musim zajtra podliezt pod autom a skontrolovat kable a konektory medzi alterom a bateriou. Prave som cital ze 120A boli problimaticke, preto boli nahradene 150A. ak by bolo treba, mozem aj ja kupit 150A alebo musim kupit rovnaky ako prave mam teraz, i.e. 120A?? Inak zatial vam dakujem za odpovede. |
Autor: | Lumpy [ ned 08. lis 2009 23:33:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Guru: zdar, já už jsem altík měnil, bylo špatné vinutí, ale neměl jsem s tím takovéto problémy, spíš vydával takový divný, pískavý zvuk, nejdřív jsem myslel, že je to turbo, no nakonec altík. Bohužel co mi řekli v servisu, tento typ altíku (Denso 150A) je jako jeden kus, tzn. nejde repasovat. S cenou je to asi takto: mechanik mi řekl, že když ten můj špatný altík dám do Volva zpět, tak bude stát tuším 7 500 bez DPH (už nevím přesně) a když si ho budu chtít nechat, bude to dražší. Asi z toho důvodu, že ten vadný kus posílají Volvu, aby se třeba odstranili další případné chyby při nových modelech - nevím. Takže jsem bral originál. Opravovali mi to v AMBO servise u Brna. Pokud máš chvilku po nastartování altík vřelý, asi bych s tím moc nejezdil, jinak to fakt může lapnout jak píše Dekky, najdi elektrikáře z co nejbližšího okolí, případně jestli by dojel a nech to zkontrolovat. |
Autor: | martinopel [ pon 09. lis 2009 5:34:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Autor: | wrbics [ pon 09. lis 2009 7:21:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Autor: | zephyr [ pon 09. lis 2009 10:21:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Ahojte, pokial nefunguje alternator, urcite by som na tom aute nikde nesiel, baterka vela nevydrzi. Mne sa stalo na predchadzajucom aute ze mi vypadol remen z alternatora, neboli ziadne zvuky tak som kontrolku baterky ignoroval, presiel som okolo 25 km a baterka vymlatena, auto zastavilo. Tu je urcite kapacitne vacsia baterka, ale tazko povedat co vsetko ju bude pocas jazdy zrat, mne osobne sa ale tych 90 km zda vela. |
Autor: | Kein [ pon 09. lis 2009 11:24:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Teď asi většinu z Vás urazím, ale co je 2.0D za motor, když mu i u prakticky u nového auta odejde alternátor? Ford? Zlaté Volvo |
Autor: | Lumpy [ pon 09. lis 2009 11:35:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Fordem tam, vlakem zpět Kein: no spíš jestli to nebude výrobní vada, já jsem měnil altík, teď Guru a jestli se nepletu, Wrbicsovo auto to už má taky za sebou ptal jsem se na to v Brně, jestli u nich měnili u V50tek altíky, ale mlčí jak partizáni. U spojkovýho pedálu mi řekli, že na to byla svolávačka až poté, co jsem zaplatil!!! |
Autor: | Kein [ pon 09. lis 2009 11:43:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
No jo jenže právě tyhle výrobní vady si myslím, že by u Volva být neměly. Na elektronice závisí také veškeré el. bezpečnostní prvky co jsou v autě... |
Autor: | zephyr [ pon 09. lis 2009 12:11:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Tak pozeram ze viaceri menili alternator, z akych pricin? Uznavam ze ak sa na takomto relativne novom aute kazia alternatory, tak je to pekny sit ten ford a zavidim starym volvakom. |
Autor: | wrbics [ pon 09. lis 2009 12:30:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Alternator 2.0D |
Jojo ,u mě taky - dle výpisu z Volva měnili někdy na začátku ještě v záruce altík - prý to mělo výrobní vadu a říkal , že to pak už vychytali . Teď na koho to svést - Ford PSA Denso Poznámka : Aby jsme v tom měli pořádek , tak jsem to přesunul do Opravy - C30 / S40 / V40 / V50 |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |