www.svedsketanky.cz http://svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Jak na to : výměna oleje 2.0D D4204T http://svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=37&t=315 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | wrbics [ pon 05. říj 2009 19:57:09 ] |
Předmět příspěvku: | Jak na to : výměna oleje 2.0D D4204T |
Co budeš potřebovat : Olej : Udávané množství dle uživatelské příručky 5,5L dle servisního manualu 5,2L . Objem mezi ryskami je 0 - 2,0 L . Mě stačilo 4,8L Doporučené viskozity SAE 5W-30 . Volvo doporučuje Castrol , (martinopel a Jarek740 doporučují Mobil 1) , vyrábí pro něj olej ( Volvo Part No. 1L - 1161754 , 4L - 1161755 ) , nebo dle své úvahy splňující minimální specifikace Ford WSS-M2C913-B nebo ACEA A5/B5 Každý dle svých zkušeností se značkou ! Doporučená výměna po 20 000 km / 1 rok . Olejový filtr : je papírová vložka , výrobce dle zkušeností (ceny) , Volvo Part No.8653808 Nářádí : torx velikosti 30 , imbusový klíč velikosti 8 , ořech 27 s dlouhým nástavcem a ráčnou Postup : Zahřát motor, nejlépe krátkou projížďkou . Sundej spodní kryt motoru , drží na 7 šroubech , torx 30 . Umístění šroubů : 1,2,3 - hned vepředu , 4,5 - kousek pod autem,zhruba v úrovni začátku kol a 6,7 v rozích konce krytu. Místech "A" je to nasunuté na nápravě. Vyšroubuj vypouštěcí šroub na spodku olejové vany , imbus 8 . Nech vytéct olej . Často se stáva že se sjedou hrany pro imbusový klíč , Volvo Part.No.8653808 Sundej horní kryt motoru , je jen nacvaknut . Olejový filtr je pod palivovým filtrem . Povol víko olejového filtru pomocí ořechu 27 s nástavcem pro lepší přístup .Pozor na okolní dráty a hadičky,je tam málo místa.Filtr jde protáhnout pod trubkou sání směrem ke chladiči, doporučuji si "cestu ven vystlat" hadrama . Pozn. toto platí jen pro MY04 , 05 , od MY06 tam zavazí další trubka saní . Proto se už musí trubka saní nad filtrem demontovat . Vyčisti od starého oleje.Vlož nový filtr do víka OF , dej nové gumové těsnění na víko (pokuď jsi ho měl u nového OF), těsnění namaž olejem, našroubuj zpět. Dotáhnutí - ucítíš sám kdy je dost ! !! Našroubuj zpátky výpustný šroub !! nejlépe s novou podložkou , doporučuji měděnou . Nedotahuj to úplně na fest Nalij nový olej , "něco nad mezi rysky" . Nastartuj ,kontrolka oleje bude chviličku svítit dýl než je zvykem , nech chvilku běžet . Vypni , zkontroluj víko OF a výpustný šroub na těsnost . Přišroubuj spodní kryt motoru , nasaď horní kryt motoru . !! Ještě jednou zkontroluj hladinu oleje !! Výměna oleje 2.0D D4204T.pdf [172.34 KiB] 5540 krát Olejový filtr D4204T - anglicky.pdf [173.81 KiB] 5454 krát |
Autor: | michalmalcek [ úte 06. říj 2009 21:33:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 2.0D D4204T : výměna oleje |
super aj ja som skoro tak postupoval mne medzi rysky 4.5L oleja |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |