D4162T 8V SOHC 84kW Euro5 vyroba od 2010
Posis mozna pomerne bezne vady/"vlastnosti" motoru D2 Volvo, 1.6HDi PSA, 1.6TDCi Ford. Manualni prevodovka 6st.
Na UK forech je mnoho lidi, kteri takove chovani vozu popisuji. Jak u Volva, tak ostatnich znacek s Ford/PSA motorem.
Vlastnost 1:
Co - "Stumble", propad tahu; @1200 rpm do cca 1400.
Kdy -
A) Max zretelne pri rozjezdu do 12% kopce na 1st gear, teply i studeny motor;
B) Rovinka, prerazeni na 2nd gear pri otackach pod 1500; prerazeni zpomali motor na 1200, totalni propad tahu, otacek, podtoceny motor, skubani, pridavani plynu, prudke zrychleni.
Popis - pridavani od IDLE(volnobeh) vuz se rozjizdi; 1200 rpm totalni propad rpm(otacek) az pod IDLE rpm; dalsi a dalsi tisknuti pedalu plynu; skok na 1400 rpm; nasleduje prehnane silny tah.
C) Pri vsech rychlostnich stupnich vnimane jako propad tahu, zejmena pri jizde do kopce. Nekdy pripomina prokluzovani spojky.
Vlastnost 2:
Co - axialni vibrace motoru/predku vozidla, bez zvukovych projevu, spise jen trepani auta;
Kdy - vsecky rychlostni stupne 1200-2000 rpm, teply i studeny motor;
Popis - neprenasi se do volantu, do pedalu minimalne, spise trepani predku auta, vibrace, bez hlucnych zvukovych projevu az bez zvuku; celkove neprijemne. Pripomina vadny DMF (dvouhmotovy setrvacik) nebo vadny silentblok, nebo vadnou poloosu. Na Neutral ZADNE vibrace v rozsahu otacek IDLE - 3500, hladky chod.
Vlastnost 3:
Co - oscilace rpm +-100 okolo 1200
Kdy - pri rozjezdu pres spojku, na malo plynu po rovince, 1st gear, R (zpatecka), teply i studeny motor;
Popis - normalni rozjezd jak u Tesca z parkovaciho mista, malo plynu pres spojku, viditelne oscilovani rucicky otackomeru, slysitelne kolisani otacek motoru, bez cukani vozidla.
Vlastnost 4:
Co - zvysena spotreba
Kdy - jizda do kopce, staci nevelke stoupani
Popis - po rovince spotreba ok, jiz s velmi mirnym klesanim fantasticka, s mirnym stoupanim roste na 6,5 L/100 a dal a dal pri vetsim a vetsim stoupanim, zatim to neni zas takova tragedie, pry v zime horsi, prvni mereni spotreby podle tankovani 5,54 L/100. Jizda 20% 50kph , 70% 90 kph, 10% <110 kph.
Vlastnost 5:
Co - chcipnuti motoru pri rozjezdu
Kdy - podceneni propadu vykonu
Popis - normalni dieselovy rozjezd bez plynu je mozny na rovince, ale pri rozjezdu ve stoupani, pri podceneni vykonoveho propadu se muze stat, ze motor chcipne, "nastesti" se sam zase nastartuje, zrejme diky Drive stop/start funkci.
Odkaz na UK diskuzi, majitel od novoty 2010 do 2015, dealerem nikdy nevyreseno. Vymena DMF nepomohla, vymena vstrikovace nepomohla.
http://www.volvoforums.org.uk/archive/i ... 16210.htmlJsem jiz mesic majitelem teto motorizace. Prvni registrace 12/2011, 140 k km. A mám to tam. Všimnul jsem si, že už se podvědomě vyhýbám otáčkám 1200 rpm:) Dá se s tím jezdit, ale je to neprijemne, hlavne pri rozjezdech. Jizda delsi trasy celkove zakryje negativni pocity z rozjezdove faze.