www.svedsketanky.cz http://svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Zlé studené štarty V50 2.0D http://svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=37&t=1878 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Mishung [ pon 02. led 2012 19:11:45 ] |
Předmět příspěvku: | Zlé studené štarty V50 2.0D |
Čaute, viem, že to tu bolo už viac krát riešené, no ani jeden popis závady nesedí úplne presne na mňa... Tak to riešim novým toppicom. Admin, nehnevaj sa Ide o to, že keď auto nechám stáť vonku celú noc, ráno mám problém ho naštartovať. Ak je v garáži, je to ok. Kontroloval som žhaviče, sú v pohode. Štartér točí, baterka je relatívne nová (cca 1,5 roka). Do nafty som začal dávať VIF, nepomohlo. Palivový filter som menil asi pred 15 000km. (btw. nejaký návod na odkalenie tu náhodou nebol? To som zatiaľ nerobil...) Ešte sa tu riešila spínacia skrinka, ale to som vylúčil, lebo auto cez leto natočím na šupu. Problém sa objavuje len za chladného počasia, t.j. od 5 °C a nižšie. Štartujem tak, že kľúč dám do druhej polohy a čakám asi 15 s, nech sa žhaví, koľko sa dá. Potom točím asi 6-7 sekúnd, pokiaľ nenaskočí, opakujem znova. A posledná vec, ak sa mi už ráno podarí naštartovať, celý deň potom štartujem výborne (teda ešte som nemal možnosť zažiť tohoročné väčšie mrazy, nakoľko neboli, ale obávam sa, že s ich príchodom sa to zhorší). Ráno sa ale všetko opakuje nanovo - ale ako hovorím, len v zime. Cez leto je všetko v najlepšom poriadku. Už sa mi z toho chce plakať. Nemá/nemal niekto podobný problém ako ja? Za každú radu obrovské ďakujeeeem! |
Autor: | southpark [ pon 02. led 2012 19:25:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
prva otazka: ty si nejaky automechanik? lebo zhavice v tomto nasom motore su set sakra zapeklite schovane a treba toho dost rozobrat ak ich chces pozerat alebo vymenit... druha otazka: preco cakas 15 sekund kym sa nazhavi? zhavenie funguje pod vonkajsiu teplotu 5 alebo 6°C a aj tak trva maximalne 3-4 sekundy... podla mna cim dlhsie cakas tym je vacsia sanca horsieho startu... akonahle zhasne indikator zhavenia treba startovat, ja startujem dokonca skor nez zhasnu vsetky ikonky na palubaku... smerodatna je STRUNKA ked si menil filter neboli tam ziadne kovove pilinky? nevidno v palivovych hadickach vzduchove bubliny? este ma napadlo ze na krytke palivoveho filtra je ohrev nafty, zeby nefungoval? ale to by asi vyhodilo nejaku chybu na palubaku... na diagnostike si nebol ? skusil by som aj fintu 2x za sebou zhavit, ale tym sa znizuje zivotnost zhavicov... a ked nakoniec nastartuje ide motor na vsetky valce??? inak zhavic moze vyzerat OK ale ma na sebe zhaviace rele a to vacsinou byva zradne/nefunkcne |
Autor: | wrbics [ pon 02. led 2012 19:30:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
no odkalit to zkusit mužeš , , ale pochybuji , že je to tímto . Připomína mi to problem meho byvaleho kolegy ( zde Mi17 s S60 D5 ) , tam mu protíkal vstřik do přepadu , projev byl stejný jak popisuješ , Martinopel mu to identifikoval a opravil za pusu southpark , trochu Tě opravím , žhaví to až pod -2°C , jinak máš pravdu , proč tak dlouho žhavíš - řid se kontolkou a koukl bych na prusvitnou hadičku od filtru k čerpadlu zda tam je nafta před prvním startem jo a žhavič na sobě nemá rele |
Autor: | southpark [ pon 02. led 2012 19:33:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | Dekky [ pon 02. led 2012 21:38:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
tiez by som to videl na tu naftu. prepad vstreku, alebo pada inde. aj ked nizky tlak by aj spadnut mohol, hlavne aby drzali vstreky a vysoky tlak. inak to natoci a skape az za chvilu. zhavice naozaj zhavia az pod -2, tak to nechavas uplne zbytocne dlho. a 2x po sebe, to je uplna hlupost. neverim ze ti to nejako pomaha. kolko mas nahrkane? pumpa snad este nejde papa. |
Autor: | martinopel [ pon 02. led 2012 22:02:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Na V50 bývá problém v EGR ventilu. |
Autor: | wrbics [ úte 03. led 2012 7:05:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
bývaj , ale jsem se setkal stím , že to tím vůbec nebylo . A tohle jak vidiš je ovlivněno teplotou a delším stáním - stojí venku nenatočí - v garaži jo , a jen ráno , po noci , přes den už zase v poho jo . |
Autor: | martinopel [ úte 03. led 2012 7:59:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | southpark [ úte 03. led 2012 8:38:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
vylucit chybu EGR (ZABLENDOVAT) ak nema DFP... Ale urcite vyskusat diag! |
Autor: | Mishung [ úte 03. led 2012 13:21:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
takže idem postupne: southpark: nie, nie som automechanik ale nastávajúci svokor má dobrého známeho, ktorý automechanikom je. Keď som mu povedal, že by som sa potreboval mrknúť na žhaviče, nebol veľmi nadšený, no nakoniec (po veeeľmi dlhom ukecávaní) sa do toho so mnou dal. Keby som tie žhaviče nerozoberal s ním, tiež by som nevedel, ako to funguje, ale keď sme ich mali vytiahnuté vonku, tak sme ich napojili na prívodné káble a položili na kostru, nech vidíme, či fungujú. Chlapík mal v dielni zhruba 18-20°C, možo aj viac, auto tam stálo asi 2-3 hod, lebo sme sa s tým dosť hrali, kým sme vymysleli, ako sa k tomu dostať... Kľúč som dal do druhej polohy, strunka zhasla (cca 2-3sek.), žhaviče stále krásne žhavili - asi 15-20 sek, až pokým ich nevyplo relé. To je dôvod, prečo to nechávam žhaviť tých 15 sek. Aj ja som sa čudoval, prečo to žhaví aj vo vyhriatej dielni.., keď ste písali, že by malo žhaviť od -2°C. ja som stále v tom, že tomu pomôžem, keď to nechám dlhšie žhaviť, podľa toho, čo som videl, by to tak malo fungovať... ale ak sa mýlim, vyveďte ma z omylu Keď som menil palivák, nejaké tie kovové pilinky tam boli, to je pravda... bublinky v palivovej hadičke som hľadal. Okrem prvého štartu po výmene filtra (čo bolo normálne) sa však neobjavujú vôbec. Potom som pozeral vždy len pri zhasnutom motore, mám hľadať aj pri naštartovanom? Nevedel som, že na krytke filtra je nejaký ohrev... na diagnostike som zatiaľ nebol. Keď naštartujem, tak ide na všetky valce. wrbics takže kolega riešil rovnaký problém? Super, aspoň viem, že nie som v tom sám dekky nahrkaných mám 182 000, tak snáď ešte nie je ta tam. martinopel ERG som odpojil a zaslepil hneď po kúpe, resp. ako som na fóre našiel návod takže podľa teba by to mal byť ten pretekajúci vstrek? |
Autor: | wrbics [ úte 03. led 2012 14:07:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
jjj , filtr je zvrchu vyhřívan , ale jen na začátku , pak jak je motor zahřátý a jde zpět přepadem nějake to palivo do nádrže tak se vyhříva už takto bulbinky - koukl bych tam před prvním startem ráno pilinky - ty tam mají snad všichni zaleží jak moc jich bylo ? a ke žhavení - zkoušel jsi to pak i hned jak "strunka" zhasne ?? Ale že Ti svítí tak dlouho ? 2-3sek , mě ani ted ne jak je EGR out , tak bych se podíval na ty přepady jakmile by to bylo ok , šel bych na diagnostiku změřit tlak na railu |
Autor: | Mishung [ stř 04. led 2012 19:22:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | Mishung [ čtv 12. led 2012 20:59:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Ešte ma napadla jedna vec... ak je to ten prepad nafty, prečo to nerobí aj v lete, ale len cez zimu resp. ak je chladno? Keď som v garáži, štartujem v pohode... Neviem si to nejako vysvetliť, ale keď hovoríte, že to môže byť len ERG alebo vstrek (a ja mám ERG zaslepený a odpojený), tak to musí byť už len jediná možnosť. Čo vy na to? Vysvetlí mi to niekto? |
Autor: | Návštěvník [ ned 29. led 2012 14:21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Jak to nakonec dopadlo?? |
Autor: | wrbics [ ned 29. led 2012 15:19:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | Mishung [ ned 29. led 2012 15:54:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | wrbics [ ned 29. led 2012 16:28:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
jjj , to je on |
Autor: | MrXo [ pon 30. led 2012 14:07:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | southpark [ pon 30. led 2012 14:29:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Autor: | MrXo [ pon 30. led 2012 17:33:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zlé studené štarty V50 2.0D |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |