Právě je ned 24. zář 2017 13:06:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5-20V
PříspěvekNapsal: úte 29. lis 2016 17:45:26 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: čtv 14. kvě 2015 15:27:07
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Auto: V850(B5254S)tažné+A41.9TDI81k
Bydliště: Brno/Praha
Zdravím, protože provozuji i diesla a pobíhám s kanystýrky různě, podařilo se mi žel po dlouhých letech nalít něco málo naftalínu do nádrže 2.5 20V 125KW 850 benzinu (motor má už 470tkm a a je v něm Castrol magnatec 10W-40).Naštěstí jsem vycintal ve spěchu skoro polovinu obsahu 5L kanystýrku ( a tam mohlo být tak 1,5 L původně), čili na celkových 40 L směsi benzin/E85 v poměru 80/20, na což jezdím už rok přesně (a vůz neprotestuje) mám tak 0,5l-1L nafty, spíš k tomu půllitru. Čili poměr max 1:40. Přežvejkne to ještě motor? Je až tak blbuvzdorný? Já na to ujel ještě cca 3-4km, motor už byl trošku zahřátý pár km jízdy těsně před nalíváním benzínu z jiných kanystrů - a do toho se jako poslední připletl ten zbytek nafty, navíc staré...tuším od MOL. Protože se mi nechce složitě vše vyssávat či doplňovat až po vrch benzinem na 73 L celou nádrž, naředit to, jezdím málo, mám to spíš jako "miláček víkenďák", sonduji, co s tím..Dík za rady, G.

_________________
Zek Greener (ač mám Vóvo červená metal a Ádi modrá metal)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5
PříspěvekNapsal: stř 30. lis 2016 20:51:03 
Offline
Uživatel
Uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. lis 2009 19:52:37
Příspěvky: 342
Auto: V 70 II 2.4i LPG
Bydliště: Semily
Neřeš to. I když nejideálnější by bylo tu nádrž co nejdřív vyjet a nalít čerstvý benzín. A pak vyměnit filtr. Otázka zní co s tím udělají mrazy, jestli ti parafín v naftě neucpe filtr ještě předtím než ho vyměníš.

_________________
Volvo V70 II 2.4i turbo AWD 147 kW - LPG Obrázek
Citroen ZX 1.4i 55 kW - LPG Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5
PříspěvekNapsal: ned 11. pro 2016 8:56:56 
Offline
Administrátor
Administrátor

Registrován: úte 07. dub 2009 15:38:34
Příspěvky: 3013
Auto: Volvo 765,B230FT 184kW
Bydliště: Lichnov okr.NJ
Taky bych si z toho hlavu nedělal.

_________________
Švédské tanky
Volvo 244 Turbo
Volvo 965 r.v.1991 B230FT AW71 USA verze
Volvo S90 Royal r.v.1997 150kW
Volvo S80 T6
Volvo XC90 V8
Volvo V70III D5
tel. 775/148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Natankováno trošku nafty navíc do benzínu u GLT125kW 2.5-20V
PříspěvekNapsal: čtv 22. pro 2016 13:38:02 
Offline
Nováček
Nováček

Registrován: čtv 14. kvě 2015 15:27:07
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Auto: V850(B5254S)tažné+A41.9TDI81k
Bydliště: Brno/Praha
Dík za rady, pánové, být tam toho víc, třeba přes litr, asi bych doplnil na 73 L na max.(ještě před nedávným zdražením) a zředil to, že...Jinak vyzkouším k tomu všemu i aditivum VIF benzin v doporuč. ředění, chtěl jsem původně Bishop, americkou chemii z Texasu, jel jsme přes Tábor, kde je jeden z hlavních dealerů, ale nestihl to koupit - navíc letos asi docela prodal dost, že neposlal voucher na -20% z cen, což dělává občas ve slabých rocích. Jinak dovozce je z Karvinska a má to dost drahé už 10 let - i když byl dolar nízko. Oni dělají i přísady do olejů bez halogenů (PTFE fluoru, chloru, čili méně korozivní). Mně šlo spíš o to, jestli to nebude o dost víc zasírat svíčky, třeba, ta troška nafty. Mám sice další sadu lehce použitých (ale ten vůz byl na LPG-tak nevím ,zda svíčky z toho, co bylo na LPG se tak úplně ideálně hodí na "obyč.benzin"), ale stejně...vypadají dobře, zkusím je, až přijde čas, já dřív nevyhazoval ani svíčky na Wartburg...Pak půjdu buď do Beru, či original Volvo svíček, až přijde čas. Jiná věc je, zda neměnit dřív olej, když jezdím na směs s E85 80/20. Kdo jezdí na E85 pořád a má konverzní jednotku (vím o jedné 960 2.5 třeba...),tam se už delší dobu doporučuje měnit olej už po 5000 km. Takže směs 80/20 bych viděl měnit tak po 10tkm, zvlášť když toho moc za rok nenajedu. Taky se nedávno strašilo i ve Světě motorů a jinde, že s chystaným palivem E10 budou mít problémy motory starší zhruba 20 let, to by se tedy pak týkalo i 5254 atd. Zvlášť když je tam etanolu ještě více, než bude v E10, víc jak 12x více. Jinak se říká, že v zimě je v E85 více benzinu než přes rok, až o 10% více, tedy až 25...nemá někdo zkušenosti ? Tady v Brně teď E85 skoro nikde nevedou, musím až za Brno výpadovka na Vídeň k ONO...A na kolik přijde v Polsku E85 a kde tankovat za Ostravou, až tam pojedu, abych si na E85 vzal kanystry, až tam pojedu nafťákem...?

_________________
Zek Greener (ač mám Vóvo červená metal a Ádi modrá metal)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz

TOPlist