www.svedsketanky.cz http://svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Bakly S80 moondust http://svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=26&t=2608 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bakly [ čtv 12. říj 2017 7:58:40 ] |
Předmět příspěvku: | Bakly S80 moondust |
Originál . Vzhledem k tomu, že člověk nikdy neví, rozhodl jsem se aktualizovat historii osmdesátky i zde: 03 bře 2017 Tak jsem se konečně také dokopal k tomu, abych se podělil o svou S80. Chtěl bych to tady zároveň pojmout jako takový servisní/údržbový/úpravový přehled, ať vím co kdy bylo děláno. Protože své dokumenty nemůžu nikdy najít, když jsou zrovna nejvíce potřeba Někteří určitě ví, jak probíhal výběr auta pro mě a přítelkyni (ZDE), nakonec vyhrála S80, na kterou jsme byli upozorněni ok2ucx. Auto je původem z CZE, před námi jej měli dva majitelé - první dokonce celkem známý pán z Prahy Celý proces nákupu byl trošku delší, protože jsme se rozhodovali, zda auto vzít, nebo ne. První byla nezávazná návštěva. Při druhé návštěvě jsme složili zálohu a auto si půjčili na kontrolu, kterou nám provedl Jakub Hrbáč z Hradce nad Moravicí. Stanovil odhadovaný rozpočet oprav (který nakonec opravdu seděl) a my jsme s autem jeli zpět k majiteli. Následoval týden rozhodování a nakonec jsme auto vzali - druhému zájemci těsně před nosem K autu jsme dostali zimní neorigo 16" a origo 17" kola. Jde o faceliftovou S80 I D5 120kW z roku 2003. Auto je až na drobnosti v podstatě v plné výbavě. Je to opravdu kočár - nejdelší cesta byla zatím Bratislava na otočku, ale oproti autům, se kterýma jsem jezdil dálky se nedá srovnávat - ty sedačky... :Bravo: A taky nesmím zapomínat na zvuk audia - nikdy jsem mu nepřikládal váhu, ale je fakt super a po přesednutí do jiného auta to fakt není ono. Při koupi mělo auto najeto kolem 372 tis. aktuálně nějakých 378. Zatím žádné problémy (až na ty, o který jsme věděli již před koupí). Co mě překvapilo je spotřeba. Palubák kecá cca o litr, ale reálně se při kombinovaném provozu cca 60:30:10 (měřeno od plné do plné) pohybuje okolo 5-6 litrů. Auto je aktuálně po technické stránce úplně OK, plány do budoucna jsou jen drobnosti. Abych se ale dostal k servisu: Před koupí (cca rok) byly repasovány všechny vstřiky a některé vyměněny. Vzhledem k tomu, že i při teplotách kolem -30 auto startovalo bez problému tomu tak doopravdy je. Repasován by měl být i posilovač řízení. Po koupi jsem se do několika málo věcí pustil sám, naprostou většinu má ale na svědomí opět J. Hrbáč, kterému tímto ještě jednou děkuji, za pomoc před i po koupi Snad nic nezapomenu napsat, zdá se to jako dlouhý seznam, ale jde z velké části o údržbu, kterou bylo potřeba dohnat. Šlo o: - výměnu zadních tlumičů (KYB), - výměnu manžet řadící páky a ruční brzdy, - novou kůži loketní opěrky (k vidění ZDE), - vyčištění a dezinfekce klimatizace + filtr, - odstranění starého handsfree, - opravu hlavy motoru (oprava, všechna těsnění...), - vyčištění turba, - těsnění turba, výfuku, sání, vačky, - zdvihátka a vahadla ventilů, - výměnu oleje + filtru (Mobil 1 5w50), - výměnu palivového filtru, - výměnu oleje v převodovce, - silentbloky motoru, převodovky, - přední tlumiče + příslušenství (Sachs), - čepy přední nápravy, ložiska ramen, - výměnu prasklého kroužku ABS, - výměnu osvětlení SPZ (jedno vyhnilé, druhé načnuté), - výměnu vodítek oken, - zadní brzdové kotouče + destičky (Zimmerman), - oprava ruční brzdy - nahrání češtiny. V budoucnu je ještě v plánu několik věcí. Některé jsou jasné, u jiných se zatím rozhoduji: - vyčištění motoru (uvažuji, zda výrobky od BG či Liqui Molly), HOTOVO + ADITIVA DO NÁPLNÍ - výměna unavených tlumičů kufru, HOTOVO - instalace LED žárovek místo některých normálních, VYZKOUŠENO A ZAVRŽENO - předání auta k profesionálnímu vyčištění, umytí a vyleštění, HOTOVO - vyřešit ramínka stěrače světlometů, které nemají přítlak, jaký by měly mít + vyměnit stírátka. HOTOVO - rozvody (inteval ve 400tis - doloženo fakturou bývalého majitele), - renovace kůže sedaček, - instalace bluetooth handsfree+USB+AUX (už mám doma TOTO - nikde jsem nenašel žádnou referenci, takže pak dám vědět, jaké to je), HOTOVO - oprava pravého zrcátka (nevyhřívá a motorek pro sklápění není úplně 100%), - oprava bufíku + nahrání SW pro nezávislé topení, - sehnat "šrouby" pro uchycení výstražného trojúhelníku na víku kufru, - pokud někdy dozadu seženu origo sluneční clony - nechci fólie, ZAVRHL JSEM - nesehnatelné a když jo, tak v jiném provedení, než si představuji - oprava nevyklápějících se klíčů - mám doma náhradní díly, jen se k tomu dokopat, - dodělání zásuvky do kufru - opět vše mám, ale dokopat se, - dodělání senzorů dopředu a dozadu. Dozadu to bude jednoduché, dopředu ale nevím jak s tlačítkem - nerad bych nějaké neoriginální a nejsem si jist, zda jdou nějak použít ty origo prázdné, - roztáhnutí zadního nápisu VOLVO. |
Autor: | Bakly [ čtv 12. říj 2017 8:07:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bakly S80 moondust |
05 bře 2017 Tak dnes opraveny stěrače světlometů, už konečně pracují jak mají, vyměnil jsem i stírátka :Yahoo!: Dále na S80 i C30 nalepeni decentní losíci od spy. Původní šli na skříň. 10 bře 2017 Tak jsem zase o něco pokročil. Pokusil jsem se nahodit na auto LEDky a zjistil jsem, že se mi to vůbec nelíbí Takže pokud by měl někdo zájem, jsou volné. Co jsem ale vyměnil jsou žárovky mlhovek za žluté. Jelikož mám mlhovky (na rozdíl od půlky lidí, které potkávám na cestách) fakt do mlhy, bude to daleko lepší, než ty současné bílé. Poslední věcí je nákup aditiv. Objednal jsem Liqui Moly. Mám čistič systému, aditivum do nafty, převodovky a serva. Ať se auta mají A stihl jsem už i pořádnější jarní očistu, jelikož počasí konečně dovolilo vytáhnout wapku. 26 bře 2017 Včera proběhlo pořádnější čištění, taková čtyřhodinová rychlovka ve třech lidech Aktivní pěna, PH neutrální šampon, odstranění asfaltu a polétavé rzi (té bylo fakt dost), dočištění CLAYem. Poté odmaštění a nanesení polnosyntetiky a obnovení nelakovaných plastů. V průběhu jsme lehce vzali i interiér - zmatnění palubovky, vyčištění plastů a kůže. Jediné co jsme nestihli a ještě se dodělá je keramika na kola a tekuté stěrače. Dále jsem přehodil kola na letní, ale v brzké době to bude chtít nové pneu. V pátek ještě proběhl pokus o odstranění téměř neviditelných důlků (jen pod správným světlem a úhlem) na pravých dveřích. Samozřejmě vznikly za bývalých majitelů na parkovišti. To se mi s mým parkováním naštěstí už nemůže stát Nicméně pokus proběhl pomocí fénu/horkovzdušky a stlačeného vzduchu. Je to asi vhodnější na větší ťukance, takže zakončeno bez úspěchu. PŘÍPRAVKY Předmytí: Pěna Bilt Hamber auto foam Mytí: Valetpro concentrated car shampoo Chemická dekontaminace: Gyeon iron + Valetpro citrus tar glue remover Mechanická dekontaminace: Valetpro střední clay žlutý + Gyeon claylube Příprava povrchu: Gyeon prep Vosk: Soft 99 Fusso Coat Plasty: Carpro PERL Interiérové plasty + zmatnění: Chemical Guys InnerClean Interior Quick Detailer & Protectant Keramika na kola: Gyeon RIM Tekuté stěrače: čelní sklo Soft 99 Glaco (Japonsko), ostatní skla Gtechniq G5 (Anglie) 27 bře 2017 Tak to vypadá, že se se mnou za nějakou dobu rozloučí jedna z xenonových výbojek, takže se blíží nákup celé sady. Máte někdo tip, jakou pořídit a případně nějaký osvědčený obchod abych nekoupil kopie? Počítám, že asi bude nejlepší jít do nějakého Osramu či Phillipsu. 13 dub 2017 Tak jsem dnes pořídil nové vzpěry do kufru. Bohužel jsou o něco kratší, takže asi bude ještě druhý pokus Kufr se teď otevírá méně - jen kolmo. Původní byly asi OK, ale jeden byl na konci zlomený. Hned ráno ale vyměněno, napraveno 21 kvě 2017 Tak jsem si to ani neuvědomil, ale po necelých pěti měsících jsme zvládli překonat svých prvních společných 10.000 km. Musím za tu dobu zhodnotit, že pohodlí i na dálkových trasách neskutečné, spotřeba neskutečná kdekoli Výkon taky dostatečný, chyběl jen při předjíždění v horách při plně naloženém autě, ale to je pro mne výjimečná situace. Tak snad bude vše tak super i další desetitisíce 29 kvě 2017 Takže jsem dnes konečně nainstaloval výše zmiňovaný BLUETOOTH . Co jsem tak zkoušel, tak vše funguje v pohodě, zvuk je super, párování bez problémů a mikrofon ucházející. Zkoušel jsem i AUX a zvuk taky dobrý. Jen na otestování USB jsem se ještě nedostal, takže to mě ještě čeká. Za co jsem hodně rád je, že zůstala zachována i fukce na CD. Nicméně na větší závěry je ještě brzy a uvidím po delším testování. Co se týče instalace, tak je velmi podobná, jako u GROM. Zařízení má i vlastní krabičku s pojistkou. Jen není dodáváno očko na černý kabel a není dodáván ani posi-tap konektor (ten modrý s ostnem), což trošku znesnadňuje plug and play instalaci. Nicméně očko stojí asi 5 korun a konektor asi 50, takže žádný problém dokoupit. Další zdánlivě nepodstatným rozdílem je to, že kabel do samotného zařízení vede napevno a není řešen konektorem jako u GROM. Že to není až tak nepodstatný rozdíl zjistíte při protahování kabelů od rádia. Ale dá se to S umístěním krabičky a mikrofonu jsem docela laboroval. Nakonec ale šla za kastlík, kde je k ní přístup a ničemu nevadí, mikrofon šel za volant. 01 čer 2017 Dnes mi došly na zkoušku clony na S60. Má někdo zkušenost s instalací? Když jsem se naživo díval na tvar, tak mám trošku obavy, jestli budou tvarově alespoň přibližně pasovat. Vidím to tak, že dost možná ne. Zkusím odpoledne. Tak jsem se na to díval a napasovat by to asi šlo. Nicméně to naživo nevypadá hezky díky tvaru rolet přizpůsobených na tvar oken S60. Vzhledem k mým požadavkům jsou tedy asi rolety nesehnatelné a prozatím to vzdávám 07 čer 2017 - USB pro přehrávání hudby funguje, jen musí být hudba řazena bez složek. - USB také bez problému nabíjí. - AUX funguje. - Bluetooth nemá problémy s připojováním, přenos je dobrý. - Mezi jednotlivými výstupy lze přepínat přes tlačítka pro posun ve skladbě. - Na rádiu se při příchozím hovoru neukazuje nic, jen to vyzvání. - Funguje ovládání přes volant - další/předchozí skladba, hlasitost, odmítaní/pokládání hovoru (tlačítky pro posun skladeb). - Přiložený mikrofon funguje dobře, dá se mluvit i ve velkých rychlostech, i s klimou puštěnou ve vyhřátém autě naplno. - Co jsem zatím zaznamenal za nevýhodu, tak při hovoru se rádio v případě dopravního zpravodajství přepne a hovor položí 27 čer 2017 Tak jsem dneska ráno hodil auto před prací do místního servisu na doplnění klimy. Vždycky to byl lehký úkon, tak jsem neřešil. Teď mi volali, že se nemůžou dostat k přednímu ventilu a museli by rozebrat půlku předku, na což bohužel nemají prostor (a ani nevím, zda to chci ). Nezkoumal jsem to a nějak mi to příjde divné, jelikož to u ostatních aut bylo vždycky připojeno hned a úkon byl na počkání. Neví někdo, jak to je? Než se pro auto dostanu, tak mi to celkem leží v hlavě. Tak jsem tam nakonec jel už teď. Nakonec jim to na ten přední nešlo nasadit. Nepasuje to, protože vadí hadice toho plnícího přístroje Zavezu to zítra do KK pneu a není možné, že by to taková velká firma neměla. A když už tu píšu, podělím se s příhodou z minulého týdne. S plnýma rukama nákupu přijdu k autu, chci odemknout a nic. Chvíli jsem ještě mačkal, ale bez úspěchu. Odložil jsem tedy věci z rukou s tím, že odemknu manuálně. Po odložení nákupu jsem ale ještě naposled zkusil dálkáč. A kupodivu se odemklo. Pátral jsem po příčině a odhalil ji. Byl to ovladač od brány, který jsem s těma plnýma rukama taky držel a u toho omylem mačkal. Nenapadlo mě, že bude využívat stejné frekvence jako Volvo. Na C30 to funguje taky, naopak Škoda Rapid nic. 28 čer 2017 Tak dnes už se akce podařila, byl potřeba nástavec Doplnili 415g, takže bylo relativně plno. Nicméně klima dnes při jedné cestě opět vypla, takže mě nejspíš čeká udělat vůle klimaspojky. |
Autor: | Bakly [ čtv 12. říj 2017 8:14:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bakly S80 moondust |
20 srp 2017 Tak jsme se dnes vrátili z Chorvatska. V pohodě jsme se ve čtyřech dospělých naskládali do kufru, do auta nemuselo jít vůbec nic. Cesta taky bez problémů a hlavně pohodlná V průběhu padl nájezd 390.000, takže už 18.000 společných km. Spotřebu čistě za dálnici nevím, ale při poměru necelých 80 % dálnice a přes 20 % městské jízdy v rámci jednotek kilometrů + to vše v plném autě, vyšla reálná stále kolem 6l/100km. Zácpy jen dvě cestou zpět, ale krátké. Co mě ale zarazilo, že za celou dobu na hranicích nikdo neměl potřebu vidět ani jednu občanku. Na to, že jsme prakticky vyjížděli z Schengenu a vjížděli zpět, je to podle mě docela smutné... Italové tomu při kontrole lodí z HR dávali daleko větší péči. 28 srp 2017 Tak máme za sebou STK a emise. Bez ztráty kytičky - emise velmi dobré hodnoty, STK 0 chyb. Ale asi 10 km po odjetí z kontroly umřel pravý xenon Štěstí. Po opětovném nastartování zase naskočil, ale beru to jako poslední varování a začnu se dívat po nových výbojkách. 30 zář 2017 Takže další aktualizace: dorazil olej. Jen sehnat 36 ořech a půjde se na to. Dále dorazily zimní pneu. Zajedu je přezout, ať se vyhnu frontám. Jsem zvědav, jak narvu do auta 4x obuté kola a 4x pneu Mimo jiné jsem dnes umyl auto a otestoval, jak je na tom vosk. Je už nic moc, ale je tam půl roku a vydržel i mořskou sůl, kdy bylo auto komplet bílé. Takže hodně dobrý a ohlasy nelhaly. 02 říj 2017 Dnes konečně vyměněn olej. Při cestě do Hornbachu pro nářadí si Volvo po dnešním ranním škrábání námrazy z oken řeklo, že už je na letní pneu moc nebezpečno. A vybavilo je alespoň hřeby, teda vlasně šroubkem a jen jedním Naštěstí pneu už je stejně téměř KO a zatím neutíká, takže jsem v pohodě dojel. 08 říj 2017 Včera se mi stala zajímavá věc. Za relativně studeného motoru jsem na to byl nucen mimořádně dupnout. Ukázalo se mi "Motor doporučen servis" (bez trojúhelníku) + ztráta výkonu. Po chcípnutí a nastartování OK. Závada už se neprojevila ani při ostřejší jízdě za tepla a VIDA také nic nehlásí. Počítám, že nějaká nahodilá chyba, případně o něco více oleje při výměně (i když měrka ukazuje 1,5 X pod max.). 11 říj 2017 Výše uvedený problém vyřešen - moc oleje. Ale stejně je divné, že diagnostika nic nehlásila... Jak jste si možná všimli jinde, Volvo dostalo kamaráda - Fiat Punto 2 fl. Je to předchůdce pro plánovanou S60 T5 - které se tada moc neblíží . Člověk si neuvědomí, co v S80 má, dokud nepřesedne do takového auta |
Autor: | martinopel [ stř 25. říj 2017 23:39:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bakly S80 moondust |
Moc hezky jsi ho zachránil! |
Autor: | Bakly [ čtv 18. dub 2019 11:28:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bakly S80 moondust |
Tak pokračuji v rekapitulaci zbytku 2017, 2018 a kousku 2019 21. října 2017 Tak trubky k EGR+vstup EGR vyčištěny. Regulátor tlaku turba taky vyčištěn. Nicméně nepomohlo... Prohlížel jsem ještě nějaké netěsnosti, průsaky díry, zteřelé hadičky a nic jsem nenašel. Jediné co mě napadlo, tak to ještě někam dále a rychleji projet, což taky občas někomu pomohlo. Jinak už to nechám servisu. 29. října 2017 Takže aktualizace: po pořádném vyschnutí a delší ostré jízdě (160+) se už chyba nepodařila vyvolat. Nechci předčasně jásat, nicméně jsem se opravdu snažil a chyba nikde. Tak snad do budoucna někomu pomůže. Pozn. - a i v roce 2019 klid, takže se to opravdu vyřešilo 18. listopadu 2017 Tak dnes málem došlo i na mne. Naštěstí příběh s velmi dobrým koncem: Polská dálnice, cca 1 km za hranicema. Já s přítelkyní v levém pruhu, pomalu se rozjíždíme - aktuální rychlost cca 110. Pravý pruh Felicie z Česka s chlapem a ženskou jede asi 90. Když jsem byl pár metrů před jejím zadkem, začal se na ni z připojováku tlačit polský k*k*t v kamionu. Paní za volantem zpanikařila (a mě by tak blízko v zrcátku asi stejně neviděla) a narvala mi to do pruhu. Plné brzdy, troubení a strhl jsem to co nejvíc doleva to šlo - na travnatý pruh vyvýšený na obrubníku. Naštěstí byl celkem nízký, ale i tak nájezd na něj nezněl nejlépe. V té chvíli jsem nevěděl, jestli jsme se trefili či ne. Oni v pohodě pokračovali dál, takže jsem je dojel a svedl si je na benzinku. Vypadali celkem vyděšeně. Jak jsem pak zjistil, nevěděli co se děje. Asi si mysleli, že je jdu tahat z auta... Na benzínce jsme zjistili, že jsme se naštěstí nepotkali. Oni to věděli, neslyšeli žádnou ránu. Já to kvůli obrubníku vědět nemohl. Nicméně kolo i pneu zázrakem zcela bez poškození. Jediná újma jsou tak čtvery nervy a mé přední levé kolo od bahna Kontakt jsem si pro jistotu vzal a vše jsme nafotili, nicméně po 200 km a prohlídce auta zespoda se vše zdá OK. Ale celkem klika celé to bylo doslova o jednotky centimetrů. 18. prosince 2017 Tak bez fotek, ale dvě nové aktuality. Protože občas (hlavně když je chladno) blbnou některé CD - přeskakují či hlásí error, rozhodl jsem se použít čistící CD s nějakým přibaleným přípravkem. Bez efektu Další aktualitou je, že jsem poprvé nenastartoval. V pátek před odjezdem na dovolenou. Vlastní vinou. Nechal jsem totiž po příjezdu ve čtvrtek otočené klíčky v zapalování. Asi musím trochu zpomalit Byly tam takhle slušných 15+ hodin, takže baterka před odjezdem totálně KO - elektrika v autě bez známky života. Naštěstí pomohlo Punto, chvilka minut na kabelech, Volvo nastartovalo a jelo se. Vzhledem k pár hodinám cesty před námi se alespoň zase nabila. |
Autor: | Bakly [ čtv 18. dub 2019 11:32:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bakly S80 moondust |
17. dubna 2019 Tak po delší době - respektive zase po roce - proběhl větší servis u Kuby Hrbáče. Udělalo se: - výměna některých žárovek; - výměna čidla spojkového pedálu (po mém vyčištění vždy vydrželo bez problému tak měsíc, takže to byl opruz ); - komplet kontrola stavu auta, podvozku atd. (vše OK); - komplet pneuservis zimní-letní; - oprava klimatizace (spojka, kompresor, naplnění). Klimatizace nakonec byla způsobena špatnou spojkou a zadírajícím se klimakompresorem. Teď je při sepnutí spojky krásně tichá. Vím, že cvaknutí při sepnutí je normální, ale na ostravském sraze si pamatuji, že jsem ho měl dost zásadně nejrazantnější. Teď je téměř neslyšitelné. Takže jsem připraven na léto a hranice 28 stupňů už mne nebude děsit :Yahoo!: + mnou vyměněny stírátka stěračů světel (okradl jsem Punto o staré stěrače ) |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |