www.svedsketanky.cz http://svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 http://svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=14&t=1643 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | miso [ sob 06. srp 2011 19:33:49 ] |
Předmět příspěvku: | Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Auto mam druhy tyden, zatim spokojenost. Dnes jsem jel ale poprve s nalozenym autem - 5 osob, teda stale jeste pod maximum povolene zateze. Prekvapil mne dunivy zvuk pri cca 1.000 - 1.110 ot. Bylo to patrne pri popojizdeni na jednicku, a dokonce to nesouviselo s tim, ze motor byl v zaberu. Delalo to i pri zvyseni otacek na volnobeh a dokonce i pri dobrzdovani motorem. Ten zvuk byl jako kdyby byl deravy vyfuk, alebo kdyby se motor o neco opiral - skratka takova nizkofrekvencni rezonance. Po vystoupeni spolucestujicich mi to nedalo, a udelal jsem jeste skusebni kiolmetr, a vse se zdalo opet v pohode. Ten motor ma pri tom prechodu pres 1.000 ot takovy basovejsi zvuk, ale jsem si zcela jisty tim, ze se to podstatne zvyrazni prave tim zatizenim auta. Pod autem jsem nahodou byl vcera, dira ve vyfuku zadna, auto ma 2,5 let, 145.000 km, dumam, co by to mohlo byt. Napadli mne nejake silentbloky motoru, ale stale je tu ta zahada, proc se to tak zvyraznuje tim zatizenim auta... Nemate s tim nekdo skusenost? |
Autor: | jou81 [ sob 06. srp 2011 19:38:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Zkontroluj si hadičku s podtlakem vedoucí do předního a zadního silentbloku, zda není skřípnutá či přerušená, vypadená. |
Autor: | miso [ sob 06. srp 2011 19:57:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Autor: | jou81 [ sob 06. srp 2011 20:04:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Otevři kapotu a před samotným motorem, dole, uvidíš silentblok do kterého by měla vést hadička. Tahle problematika mě jednou zajímala, a to málo co vím je, že silentblok má v sobě nějaký mechanismus, a v případě určitého požadavku na výkon, se podlakem reguluje tuhost silentbloku. To stejné je zadní silentblok. Do zadního jde hadička přes kolínko, do předního přímo. |
Autor: | miso [ sob 06. srp 2011 20:59:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Tak jsem na to koukal, mozna mame jiny rok vyroby. Pred motorem dole neni nic, co by bylo viditelne seshora, motor tam na nicem nedrzi. Jediny viditelny silentblok je ten vrchni u rozvodoveho remenu. Mozna je nejaky na druhe strane pod vzduchovym filtrem a baterkou, nevim, kazdopadne ty na spodu budou pristupne jedine z jamy. Kouknu na to pri vymene oleje. Kazdopadne ale stale je tu ta zahada, proc to dela, kdyz nalozim, 4 lidi +. |
Autor: | maldini [ sob 06. srp 2011 21:06:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Bych řekl, že máte především jiné modely... |
Autor: | Peťo [ sob 06. srp 2011 21:22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
OT pod tym naraznikom je pekna diera |
Autor: | jou81 [ sob 06. srp 2011 21:25:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Prostor pro nový IC |
Autor: | miso [ ned 07. srp 2011 14:18:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Autor: | jou81 [ ned 07. srp 2011 15:51:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Hm tak v tom případě ti jen předám zkušenost, auto se mi projevovalo stejně jako tobě, při zatížení a nižších otáčkách motor nepříjemně vibroval, vpodstatě se nedalo řadit při 1500 a míň otáčkách, což teda ani jinak nedělám ale vím že to vibrovalo. Po této opravě to je zase v naprostém pořádku, a i když jen tak po rovince ve městě dám čtyřku při 1400, nejdou cítit vůbec žádné vibrace. Možná to bude i tvůj případ. EDIT: našel jsem foto S60 D5- tedy V70 II D5 z roku 2009, kde vedle měrky dole na rámu je silentblok viditelný. Můžeš sem dát foto tvého motoru, a zmiňovaného prostoru? Jen tak ze zvědavosti, to mě fakt zajímá... |
Autor: | Ortový [ ned 07. srp 2011 16:57:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
pýta sa na V70 D5 a v podpise má V50 2.0D....to nejako nehrá,alebo ja to zle chápem... |
Autor: | miso [ ned 07. srp 2011 17:12:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Autor: | miso [ ned 21. srp 2011 13:46:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Tak - problem vyresen. Asi bych se mel spise stydet a nic sem nepsat, protoze jsem delal zbytecny poplach, ale pisu to sem abych v tom udelel jasno, a diky za snahu pomoct. Tak ty rezonance spusoboval drzak navigace, ktory jsem si vlastnorucne vyrobil na miru a byl jsem na nej i particne hrdy. Pouzil jsem prisavku z origo drzaku + ten dil, ktory se zacvakne do pristroje a mezi to jsem vymodeloval 60 cm dlouhou kulatinu (6 mm drat) ktera lezi na pristrojove desce. Navigaci mam pak pred stredovymi vyduchy klimatizace. Samozrejme na ten drat jsem navlekl cernou palivovou hadici vnitrni prumer 6 mm. Mel jsem to takhle udelane zatim na kazdem aute, s tou hadici to vypada celkem profesionalne, pokud se s tim vyhrajete a ten tvar udelate uplne presne podle palubky. V tom aute se uz vezlo vice lidi a vsichni se akorat neshodli v tom, jestli to rezonuje motor (vadny silentblok) anebo jestli je deravy vyfuk. Jedno i druhe jsem ale vyloucil. Pak si svagr vsimnul, ze ten zvuk jde nejak zepredu, a zaroven v motoru pri otevrene kapote bulo vsechno O.K. Takze podezreni - neco pod palubkou (to by byla radost) a o par vterin jsme zistili, ze staci demontovat ten drzak. Ta palubka pri asi 1000 ot. predse jen vibruje, kazdy diesel ma v tom rezimu takovy tem brucivy zvuk. Palubka je ale cela z takove takove jekesi plastove peny - gumy, takze je to v pohode, problem byl jen v tom, ze na tom nadskakoval ten drzak. Byl to zvuk guma o gumu, takze to vypadalo, jako tlumene zvuky spod motoru. Takze - kdyz uz jsem uz kolem toho tolik behal, tak jsem zistil, ze Volvo od tech kapalinovych silentbloku zase upustilo. Je tam pod motorem na strane rozvodu uplne obycejny suchy silentblok, takovy ve tvaru "kohouti stopy" (to byly takove vzory na svetrech). Takze oprava nakonec 0 EUR, + 10 EUR kamaradovi, ktery mi zvednul auto na zvedak a snazil se mi pomoct najit tu zavadu. Kdyz jsem od nej cely nestastny odjel, tak sme na to nasledne prisli. Jeste mne celou doby pletlo, zese to ne vzdy projevuje, ale vubec jsem si nevsimnul spojitost tim drzakem, prikladal jsem dulezitost spise tomu, ze po prve se to projevilo, kdyz jsem jel s nalozenym autem. To mne pak celou dobu pletlo. Inu - opet se potvrdilo, ze lidske ucho ma problem s lokalizaci nizkych - basovych frekvenci - to je i princip subworferu, ktery staci jeden. |
Autor: | maldini [ ned 21. srp 2011 19:52:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Autor: | sordo [ pon 28. lis 2011 23:07:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rezonance v nizkych otackach V70 II, motor D5 |
Tak já právě řešil podobnou věc. Motor při nizkých otázkach vibroval. Mám automat takže při stání na křižovatce se ještě trochu sníží otáčky. Vibrace byly citelné dokonce i při jizdě. Tak do cca 1800 ot/min. jsem citil silne vibrace. Takže jsem auto zvednul, a zkontroloval zavěšení motoru. Všimnul jsme si, že převodovka leží na takovém gumovém dorazu na rámu. Takže to určitě nemělo být, tak jsem vyměnil oba silentbloky. Na V70II D5 jsou hydraulické s podtlakovou regulaci tuhosti. Vyměnil jsem oba dva a je klid. Mám pocit že mám nové auto. Ještě k výměne. Přední šel docela snadno, stačilo povolit šroub ze spodu a z vrchu. Trochu heverem nadzvednout motor a šoupnout tam nový. Zadní byl trochu oříšek. Povolit zhora jde dobře. Ještě zespodu se k němu nejde dostat klíčem. V přístupu brání stabilizátor. A ten zase nejde lehce odmotnovat protože v místek kde je přichycen k rámu je málo místo na nasazení klíče. Takže jsem povolil dva zadní šrouby co drží rám. Jsou docela dlouhé, takže šlo cely rám spustit cca. o 5-7 cm níže. Pak jsem odmontoval stabilizator. (Stačí na strane řidič/. Potom už nic nebrání v povolení šroubu silentbloku. Takže povolit. zase trochu zvednout motor, šup tam novy silentblok, motor spustit dolů. přitahnout všechny šrouby je hotovo. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |